Monday, 28 December 2015

ختمِ نبوت کا بیان _ حضرت اقدس مولانا مفتی سعید احمد صاحب پالن پوری دامت برکاتھم - حصہ اوّل / سوّم


مقررحضرت اقدس مولانا مفتی سعید احمد صاحب پالن پوری دامت برکاتھم، شیخ الحدیث و صدر المدرسین دارالعلوم دیوبند

ناقلاحمد سعید پالن پوری استاد جامعة الشیخ حسین احمد المدنی محلہ خانقاہ دیوبند


      
خطبۂ مسنونہ کے بعد:{ مَا كَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِنْ رِجَالِكُمْ وَلَٰكِنْ رَسُولَ اللَّهِ وَخَاتَمَ النَّبِيِّينَ ۗ وَكَانَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمًا}۔(سورۂ احزاب آیت نمبر ٤٠ )

اللہ تعالیٰ نے ہر مخلوق کے بقاء کا سامان کیا ہے:

بزرگو اور بھائیوجب حضرت موسیٰ اور حضرت ہارون علیہما السلام اللہ تعالیٰ کی طرف سے مبعوث ہو کر فرعون کے پاس پہنچے، اور ان کو ایمان کی دعوت دی، تو فرعون نے کہا:{مَنْ رَبُّكُمَا يَا مُوسَىٰ} ( سورۂ طٰہ آیت نمبر ٤٩ ) تم دونوں کا رب کون ہے ائے موسیٰ ‌؟ یعنی جس رب پر ایمان لانے کی تم مجھے دعوت دے رہے ہو، وہ کون ہے ‌؟ اس کا تعارف کراؤ، حضرت موسیٰ علیہ السلام نے فرمایا:{ رَبُّنَا الَّذِي أَعْطَىٰ كُلَّ شَيْءٍ خَلْقَهُ ثُمَّ هَدَىٰ }( سورۂ طٰہ آیت نمبر ٥٠ ) ہمارا پروردگار وہ ہے، جس نے ہر چیز کو اس کی بناوٹ دی، یعنی اس کو پیدا کیا، وجود بخشا، پھر اس کی راہنمائی فرمائی، یعنی مخلوقات جس ہدایت کی اور جن چیزوں کی محتاج تھی، اللہ تعالیٰ نے اس کی وہ ضرورت پوری کی، اور اس کی راہنمائی فرمائی۔

         
دنیا میں جتنی مخلوقات ہیں، ان کی صرف جسمانی ضروریات ہیں، تمام مخلوقات اپنا وجود باقی رکھنے کےلئے کچھ چیزوں کی محتاج ہیں، چنانچہ اللہ تعالیٰ نے ہر مخلوق کو پیدا کرنے کے بعد اس کی بقاء کا سامان کیا، تاکہ وہ زندگی کے اسٹیج پر برقرار رہ سکے ، ساتھ ہی ہر مخلوق کو یہ بھی سمجھا دیا کہ وہ ان چیزوں کو کس طرح استعمال کرے، اور ان سے کس طرح متمتع ہو، ثُمَّ ھَدیٰ کے مفہوم میں یہ سب کچھ شامل ہے۔

انسان کی دو ضرورتیں، جسمانی اور روحانی:

       
مگر انسان کی دو ضرورتیں ہیں، ایک اس کے جسم کی ضرورت ہے، یعنی دیگر مخلوقات کی طرح انسان بھی اپنا وجود باقی رکھنے کےلئے کچھ اسباب کا محتاج ہے، اللہ تعالیٰ نے وہ اسباب بھی پیدا کئے، جو انسان کے وجود کو باقی رکھنے کےلئے ضروری ہیں، دوسری انسان کی روحانی ضرورت ہے، اللہ تعالیٰ نے تمام مخلوقات میں ایک روح ودیعت فرمائی ہے، اور انسان میں دو روحیں رکھی ہیں، یہ بات حضرت شاہ ولی اللہ صاحب محدث دہلوی رحمہ اللہ تعالیٰ نے حجة اللہ البالغہ میں بیان فرمائی ہے، تمام حیوانات میں صرف ایک روح ہے، وہ روحِ حیوانی ہے [ ‌اور اسی وجہ سے قیامت کے دن حساب کتاب کے بعد تمام حیوانات مٹی بنادئیے جائیں گے، کیونکہ ان میں روحِ فوقانی نہیں، جس کو عالمِ بالا میں بھیجا جائے ]‌ اور انسان میں دو روحیں ہیں، روحِ حیوانی اور روحِ ربانی، اور اللہ تعالٰی نے روحِ حیوانی کی ضرورتوں کا بھی انتظام کیا ہے، اور روحِ ربانی کی ضرورتوں کا بھی، اور انسانیت کے آغاز ہی سے روحِ ربانی کی ضرورتوں کا انتظام فرمایا ہے، آپ جانتے ہیں، جو پہلا انسان ہے، وہی پہلا نبی ہے، حضرت آدم علیہ السلام سب سے پہلے انسان ہیں، اور وہی سب سے پہلے نبی ہیں، کیونکہ انسان کی روح کی تربیت کا نظم و انتظام اللہ تعالیٰ کی راہنمائی کے بغیر ممکن نہیں، اور یہ راہنمائی اللہ تعالیٰ نبیوں کے ذریعہ فرماتے ہیں، اور حضرت آدم علیہ السلام بھی ایک انسان تھے، ان کی اور ان کی اولاد کی روحانی ضرورت کےلئے اللہ تعالیٰ نے ان کونبی بنایا، اور ان پر ہدایات نازل فرمائیں، اس طرح حضرت آدم علیہ السلام کی روح کی، اور ان کی اولاد کی ارواح کی تربیت کا انتظام فرمایا، یہی سلسلہ نبوت کہلاتا ہے، جو انسانیت کے آغاز ہی سے شروع ہوا، پھر یہ سلسلہ چلتا رہا، مختلف قوموں میں، مختلف زمانوں میں، اور مختلف جگہوں میں اللہ تعالیٰ نے بھت سے نبی اور رسول بھیجے۔

نوح علیہ السلام سب سے پہلے رسول ہیں

        
چھوٹے حضرات نبی کہلاتے ہیں، اور بڑے حضرات رسول کہلاتے ہیں، نبی صرف نبی ہوتا ہے، اور رسول نبی بھی ہوتا ہے، اور رسول بھی ہوتا ہے، پس رسالت بڑا درجہ ہے، جیسے مولوی اور مفتی، جو مولوی ہے اس کا مفتی ہونا ضروری نہیں، لیکن جو مفتی ہے، وہ مولوی ضرور ہوتا ہے [ پس دونوں میں عام خاص کی نسبت ہے، نبی عام ہے، اور رسول خاص ]۔

     
اور اس طرح بھی فرق کیا گیا ہے کہ جس انسان پر خدا کی وحی نازل ہونی ہے، وہ "نبی " ہے، اور جس کو نئی شریعت بھی عطا کی گئی ہے، وہ "رسول " ہے۔ اور اس طرح بھی فرق کیا گیا ہے، کہ جو مؤمنین کی طرف مبعوث کئے گئے ہیں، وہ "نبی " ہیں، اور جو کفار کی طرف بھی مبعوث کئے گئے ہیں، وہ "رسول " ہیں۔

        
اور اگر ملائکہ کو شامل کرکے نسبت بیان کی جائے، تو من وجہٍ کی نسبت ہوگی، جبرئیل علیہ السلام صرف رسول ہیں، انبیائے بنی اسرائیل علیھم الصلوٰۃ والتسلیمات صرف نبی ہیں، اور اولوالعزم رسولرسول بھی ہیں، اور نبی بھی، پس حضرت آدم علیہ السلام صرف نبی ہیں، اور سب سے پہلے رسول حضرت نوح علیہ السلام ہیں، مسلم شریف بابِ شفاعت میں حضرت ابوہریرہ رضی اللہ عنہ کی ایک طویل روایت ہے، اس میں اس بات کی صراحت ہےیَا نُوْحُأنْتَ أوَّلُ الرُّسُلِ الی الأرْض : ائے نوحآپ زمین پر سب سے پہلے رسول ہیں۔

تمام انسان حضرت نوح علیہ السلام کی اولاد ہیں

        
اور حضرت نوح علیہ السلام کا لقب آدمِ ثانی، اور ابوالبشر ثانی ہے، اور آپ کا یہ لقب اس لئے ہے، کہ آج دنیا میں جتنے انسان ہیں، سب حضرت نوح علیہ السلام کی اولاد ہیں، قرآن کریم میں ہے:{ وَجَعَلْنَا ذُرِّيَّتَهُ هُمُ الْبَاقِينَ}( سورة الصف آیت نمبر ٧٧ )  اور ہم نے انہی کی اولاد کو باقی رہنے والا بنایا، یعنی کشتی والوں میں سے اور کسی کی نسل نہیں چلی۔

           
آپ حضرات جانتے ہیں کہ حضرت نوح علیہ السلام کے زمانے میں جو طوفان آیا تھا، اس میں تمام انسان غرق ہوگئے تھے، اس وقت انسان ساری زمین پر بسے ہوئے نہیں تھے، زمین کے ایک مخصوص حصہ میں بسے ہوئے تھے، اور جہاں انسان بسے ہوئے تھے، وہاں پانی کا طوفان آیا تھا، اس لئے سب ہلاک ہوگئے، صرف حضرت نوح علیہ السلام کی کشتی میں جو لوگ سوار تھے، جو کم و بیش اسّی مردوزن تھے، وہی بچے، طوفان کے بعد ان کی نسلیں چلیں، مگر آہستہ آہستہ سب کی نسلیں ختم ہوگئیں، صرف حضرت نوح علیہ السلام کے جو تین صاحبزادے کشتی میں سوار تھے، انہیں کی نسلیں باقی رہیں، آج دنیا میں جتنے انسان ہیں، وہ سب حضرت نوح علیہ السلام کے انہیں تین بیٹوں کی اولاد ہیں، یہی مطلب ہے ارشاد پاک وَجَعَلْنَا ذُرِّيَّتَهُ هُمُ الْبَاقِينَ کا، یعنی ہم نے حضرت نوح علیہ السلام کی اولاد ہی کو باقی رہنے والا بنایا، یعنی سب کی نسلیں ختم ہوگئیں، صرف حضرت نوح علیہ السلام کی اولاد کی نسل چلی، اس لئے حضرت نوح علیہ السلام آدمِ ثانی اور ابوالبشر ثانی ہیں، اور وہی سب سے پہلے رسول ہیں، ان سے پہلے جتنے انبیاء تھے، وہ صرف نبی تھے۔

آدم و نوح علیہما السلام کے درمیان انبیاء کی تعداد

              
حضرت نوح علیہ السلام سے پہلے کتنے نبی ہوئے ہیں ‌؟ اور کون ہیں ‌؟ یہ بات میں یقین سے نہیں بتاسکتا، قرآن کریم میں حضرت آدم و نوح علیہما السلام کا ذکر ہے، مگر آدم و نوح علیہما السلام کے درمیان کتنے انبیاء ہوئے ہیں ‌؟ اور کون ہیں ‌؟ اس کاذکر نہیں ہے، حضرت شیث علیہ السلام کے بارے میں تقریبا اتفاق ہے، کہ وہ حضرت آدم و نوح علیہما السلام کے درمیان ہوئے ہیں، اور حضرت ادریس علیہ السلام کے بارے میں اختلاف ہے، کہ وہ آدم و نوح علیہما السلام کے درمیان میں ہوئے ہیں، یا بعد میں ‌؟ اور ہمارے لئے یہ بات جاننا ضروری بھی نہیں، اور دونوں کے درمیان کتنی بشتیں گذری ہیں، اس کی تعیین بھی ضروری نہیں، اصل بات جو سمجھنے کی ہے، وہ یہ ہے کہ رسولوں کا سلسلہ حضرت نوح علیہ السلام سے شروع ہوا ہے، ان سے پہلے جتنے بڑے حضرات گذرے ہیں، وہ سب نبی تھے، رسول نہیں تھے۔

رسول اور نبی میں فرق کی مزید وضاحت

        
رسول اور نبی میں فرق اچھی طرح سمجھیںجو شخصیتیں مؤمنین کی طرف مبعوث کی گئی ہیں، وہ انبیاء ہیں، اور جو شخصیتیں کفار کی طرف بھی مبعوث کی گئی ہیں، وہ رسول ہیں، حضرت آدم علیہ السلام کے بعد ایک لمبے عرصہ تک سب انسان مؤمن تھے، پھر گمراہی شروع ہوئی، یہاں تک کہ کوئی مؤمن باقی نہ رہا، سب کفر و شرک کی دلدل میں پھنس گئے، پس ان کو کفر و شرک کی تاریکیوں سے نکالنے کےلئے، اور ایمان کی روشنی دکھانے کےلئے اللہ تعالیٰ نے حضرت نوح علیہ السلام کو مبعوث فرمایا، جو ان پر ایمان لائے، وہ مؤمنین کہلائے، اور جو ایمان نہ لائے، وہ کافر رہے، غرض کفار کی طرف مبعوث ہونے والی سب سے پہلی شخصیت حضرت نوح علیہ السلام کی ہے، اس لئے وہ سب سے پہلے رسول ہیں، اور جو شخصیتیں مؤمنین کی طرف مبعوث ہوئی ہیں، وہ انبیاء ہیں، جیسے حضرت موسیٰ علیہ السلام اور حضرت عیسیٰ علیہ السلام کے درمیان میں انبیاءِ بنی اسرائیل ہوئے ہیں، وہ بنی اسرائیل کی طرف مبعوث کئے گئے تھے، جو سب مؤمنین تھے، اس لئے وہ نبی کہلائے ہیں۔

نبیوں اور رسولوں کی تعداد کتنی ہے ‌؟ 

              
اور کتنے نبی اور کتنے رسول آئے ہیں ‌؟ ان کی تعداد بتانا مشکل ہے، البتہ ایک ضعیف روایت میں ایک لاکھ چوبیس ہزار کی تعداد آئی ہے، جن میں سے تین سو پندرہ رسول ہیں (رواہ احمد، مشکوٰۃ شریف حدیث نمبر ٥٧٣٧، باب بدء الخلق، کتاب أحوال القیامة ‌)  مگر یہ ضعیف حدیث ہے، اور تعداد جاننا ضروری بھی نہیں، بالاجمال تمام انبیاء پر ایمان لانا کافی ہے۔


        نبوت کا جو سلسلہ حضرت آدم علیہ السلام سے شروع ہوا، وہ فخرِ عالم  پر پورا ہوگیا، اللہ پاک ارشاد فرماتے ہیں:{ مَا كَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِنْ رِجَالِكُمْ وَلَٰكِنْ رَسُولَ اللَّهِ وَخَاتَمَ النَّبِيِّينَ ۗ وَكَانَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمًا } یعنی حضرت محمد   تمہارے مردوں میں سے کسی کے باپ نہیں، البتہ آپ میں دو صفتیں ہیں، ایکآپ  اللہ کے رسول ہیں، دوسریآپ   نبیوں کے سلسلہ کی آخری کڑی ہیں، نبیوں کے سلسلہ کو پورا کرنے والے ہیں، اب اور کوئی نیا نبی آنے والا نہیں۔

لے پالک کی مطلقہ سے نکاح جائز ہے

         اس آیتِ پاک میں پہلا مضمون یہ ہے کہ نبی پاک   تمہارے مردوں میں سے کسی کے باپ نہیں، اس مضمون کا ایک پس منظر ہے، اس کو سمجھنا چاھئے، نبی پاک   کی ایک زوجہ تھیں حضرت زینب رضی اللہ عنہا، وہ حضورِ اکرم   کی پھوپھی زاد بہن تھیں، ان کا نکاح حضرت زید رضی اللہ عنہ سے ہوا تھا، جو حضورِ اکرم   کے منہ بولے بیٹے تھے، حضورِ اکرم   نے ان کو گود لیا تھا، ان دونوں میں نباہ نہیں ہوا، چنانچہ حضرت زید رضی اللہ عنہ نے حضرت زینب رضی اللہ عنہا کو طلاق دیدی، عدت کے بعد نبی پاک   نے ان سے نکاح کرلیا، کیونکہ متبنیٰ کی بیوی سے نکاح جائز ہے، مگر غیر مسلموں میں یہ تصور پایا جاتا تھا، اور آج بھی پایا جاتا ہے کہ اگر کسی کی اولاد کو گود لے لیا، تو وہ حقیقی بیٹا / بیٹی کی طرح ہوجاتے ہیں ، اسلام نے اس خیال کو رد کردیا ہے، کہ گود لینے سے حقیقی بیٹا / بیٹی نہیں ہوجاتے، وہ غیر ہی کا بیٹا / بیٹی رہتی ہے، البتہ گود لینے والا اس کے ساتھ حسنِ سلوک کرسکتا ہے، بلکہ کرنا چاھئے۔

ظہار سے بیوی ماں نہیں ہوجاتی

            اس کی نظیر ظہار ہے، ظہار یہ ہے کہ کوئی شخص اپنی بیوی سے یہ کہہ دے، کہ تو میرے لئے میری ماں کی طرح ہے، اس طرح کہنے سے ظہار ہوجاتا ہے، اور کفارہ کی ادائیگی تک بیوی حرام ہوجاتی ہے، جب تک کفارہ ادا نہیں کرے گا، بیوی سے صحبت کرنا جائز نہیں ہوگا، مگر بیوی کو ماں کہنے سے وہ ماں نہیں بن جاتی، بدستور بیوی ہی رہتی ہے، اسی طرح گود لیا ہوا بچہ جس کا ہے، اسی کا رہتا ہے، گود لینے سے وہ حقیقی بیٹے اور بیٹی کی طرح نہیں ہوجاتا، مگر زمانۂ جاہلیت میں غیرمسلم یہ سمجھتے تھے، کہ گود لینے سے بچہ حقیقی بیٹے کی طرح ہوجاتا ہے، وہ میراث پاتا ہے، اور باپ کی جگہ گود لینے والے کا نام لکھتے تھے، نبی پاک   نے جب حضرت زید رضی اللہ عنہ کو اپنا بیٹا بنایا، تو لوگ ان کو زید بن محمد کہنے لگے، آیت کے پہلے حصے میں اسی باطل نظریہ کی تردید ہے۔

حضرت زید رضی اللہ عنہ کو گود لینے کی داستان

          اور آنحضرت   نے حضرت زید رضی اللہ عنہ کو بیٹا کیوں بنایا تھا ‌؟ دوسرے کی اولاد کو گود وہ لیتا ہے، جس کی کوئی اولاد نہ ہو، آپ   کی تو اولاد تھی، چار صاحبزادیاں تھیں، تین صاحبزادے ہوئے تھے، اور جس کی اولاد ہوتی ہے، وہ دوسرے کے بچہ کو گود نہیں لیتا، پھر حضورِ اکرم   نے حضرت زید رضی اللہ عنہ کو گود کیوں لیا ‌؟

          اس کی ایک داستان ہے، زمانۂ جاہلیت میں قبیلے آپس میں لڑتے تھے، اور ایک دوسرے کو قید کرتے تھے، اور ان کو غلام بناتے تھے، زمانۂ جاہلیت میں حضرت زید رضی اللہ عنہ کے قبیلہ پر دشمن نے حملہ کیا، جو قیدی پکڑے گئے، ان میں حضرت زید رضی اللہ عنہ بھی تھے، اس وقت وہ بچے تھے، وہ غلام بناکر بیچ دئیے گئے، یہ بچہ بکتا بکتا مکہ پہنچا، اور حضرت خدیجۃ الکبریٰ رضی اللہ عنہا کی ملکیت میں آیا، حضرت خدیجۃ الکبریٰ رضی اللہ عنہا آنحضورﷺ  کی سب سے پہلی بیوی ہیں، پھر جب حضورِ اکرم   سے ان کا نکاح ہوا، تو یہ بچہ حضرت خدیجۃ الکبریٰ رضی اللہ عنہا کے ساتھ حضورِ اکرم   کے گھر آیا۔

             اُدھر حضرت زید رضی اللہ عنہ کا باپ اپنے بیٹے کی جدائی میں تڑپتا تھا، وہ زندگی بھر تلاش کرتا رہا، مگر نامراد رہا، مرتے وقت اس نے دوسرے بیٹے کو، اور اپنے بھائی کو وصیت کی، کہ تم دونوں اس کو ڈھونڈنا، اور جہاں بھی ملے، ہر قیمت پر اس کو واپس لانا، چنانچہ ایک مرتبہ ان کے قبیلہ کے کچھ لوگ حج کےلئے آئے، زمانۂ جاہلیت میں بھی حج ہوتا تھا، کسی نے حضرت زید رضی اللہ عنہ کو دیکھا، اور پہچان لیا، واپس جاکر ان کے چچا کو اور بھائی کو بتایا، کہ زید کو ہم نے منیٰ میں ایک آدمی کے ساتھ دیکھا ہے، ابھی آنحضورﷺ نبوت سے سرفراز نہیں کئے گئے تھے، مگر آپ   ہر سال حج کرتے تھے، جب حضرت زید کے بھائی اور چچا کو اطلاع ملی کہ زید مکہ میں ہے، اور قریش کے کسی آدمی کے پاس ہے، تو وہ بھت سا مال لے کر مکہ آئے، تاکہ فدیہ دیکر بھائی کو اور بھتیجے کو چھڑائیں، وہ تلاش کرتے ہوئے، اور لوگوں سے پوچھتے ہوئے نبی پاک   تک پہنچے، اور آپ   سے پوری داستان بیان کی، کہ یہ ہمارا بھائی اور بھتیجہ ہے، وہ غلام نہیں ہے، وہ کیسے قید ہوا، اور اس کے باپ کی کیا حالت تھی، اور مرتے وقت اس نے کیا وصیت کی تھی، یہ سب داستان آپ   کو سنائی، اور عرض کیا کہ آپ جو قیمت چاہیں، ہم دینے کےلئے تیار ہیں، آپ اسے ہمیں دیدیں، حضورِ اکرم   نے فرمایااس سے پوچھ لو، اگر وہ تمہارے ساتھ جانے کےلئے تیار ہے، تو شوق سے لے جاؤ، مجھے کوئی قیمت نہیں چاھئے، وہ خوش ہوگئے، اور حضرت زید رضی اللہ عنہ کے پاس گئے، ابھی وہ نابالغ تھے، جاکر ان سے اپنا تعارف کرایا، کہ میں تیرا چچا ہوں، یہ تیرا بھائی ہے، تیرا باپ تیری جدائی میں بھت تڑپتا رہا ہے، اور اس نے مرتے وقت ہمیں وصیت کی ہے، اور ہم تجھے لینے آئے ہیں، اور تیرا آقا بھی تجھے بھیجنے پر راضی ہے، مگر اس بچے نے ساتھ جانے سے انکار کردیا، اس نے کہامیں زندگی بھر اپنے آقا کے ساتھ رہونگا، میں نے اپنے آقا میں ایک چیز دیکھی ہے، اس لئے میں کبھی ان سے جدا نہیں ہوؤں گا، بھائی اور چچا حیرت میں پڑگئے، انہوں نے کہاباؤلےتیرا دماغ چل گیا ہے، تو غلامی کو آزادی پر ترجیح دیتا ہے، مگر وہ بچہ کسی صورت میں تیار نہیں ہوا، تو انہوں نے آنحضورﷺ  سے عرض کیا، کہ وہ تو ہمارے ساتھ آنے کےلئے تیار نہیں، آپ سمجھائیں، تاکہ وہ ہمارے ساتھ آئے، آپ   نے فرمایاجب وہ تمہارے ساتھ جانے کےلئے تیار نہیں، تو میں اس کو زبردستی اپنے سے کیسے دور کروں۔

            آپ   کو زید ؓ کی اس بات سے اتنی خوشی ہوئی، کہ آپ   ان کو لے کر کعبہ شریف کے پاس آئے، وہاں قریش کی مجلس جمی ہوئی تھی، آپ   نے ان کو اٹھایا، اور فرمایالوگوگواہ رہو، میں نے آج سے اس کو اپنا بیٹا بنالیا ہے، ان کے بھائی اور چچا اس سے مطمئن ہوگئے، اور خوش ہوکر واپس لوٹ گئے، کیونکہ زید اب غلام نہیں رہے تھے، بلکہ عرب کے سب سے معزز قبیلہ، قبیلۂ قریش کے ایک شخص کے بیٹے بن گئے تھے، یوں آپ   نے ان کو بیٹا بنایا تھا، ورنہ حضورِ اکرم   کو بیٹا بنانے کی ضرورت نہیں تھی، اللہ تعالیٰ نے آپ   کو اولاد سے نوازا تھا، اور جب بیٹا بنالیا تو اپنے ہی خاندان میں ان کی شادی کی، حضرت زینب رضی اللہ عنہا جو آپ   کی پھوپھی زاد بہن تھیں، ان سے ان کا نکاح کیا، مگر دونوں میں موافقت نہ ہوئی، نبی پاک   بار بار سمجھاتے کہ اللہ سے ڈرو، بگاڑ مت پیدا کرو، باہم الفت و محبت سے رہو، مگر بیل منڈھے نہ چڑھی، بالآخر حضرت زید رضی اللہ عنہ نے طلاق دیدی، عدت کے زمانہ میں نبی پاک   نے حضرت زینب رضی اللہ عنہا پر سے داغ دھونے کےلئے سوچا، کہ ان سے نکاح کرلیں، تاکہ ان کا سر فخر سے اونچا ہوجائے، مگر خوف یہ تھا، کہ کفار پروپیگنڈہ کریں گے، کہ اپنے بیٹے کی مطلقہ (بہو ‌) کو بیوی بنالیا، اور ان کے اس پروپیگنڈہ سے اسلام کو نقصان پہنچے گا، مگر جب عدت پوری ہوئی تو وحی نازل ہوئی، اور آنحضورﷺ  کو اطلاع دی گئی، کہ ہم نے آپ کا نکاح حضرت زینب ؓ سے کردیا، اب حضورِ اکرم   کےلئے کچھ سوچنے کا موقع نہیں رہا تھا، چنانچہ باقاعدہ دنیا میں بھی آپ   کا حضرت زینب رضی اللہ عنہا سے نکاح ہوا، اور وہ بیوی بن کر حضورِ اکرم   کے گھر میں آگئیں، اور جیسا کہ اندیشہ تھا، چاروں طرف طوفان کھڑا ہوگیا، کہ لو اپنی بہو کو گھر میں بسالیا، اس پر یہ آیتِ کریمہ نازل ہوئی، اور یہ بات صاف کردی، کہ منہ بولا بیٹا حقیقی بیٹا نہیں، پس اس کی بیوی سے نکاح جائز ہے۔


جاری - - - - - - - - - - - - - - -


0 تبصرے comments:

اگر ممکن ہے تو اپنا تبصرہ تحریر کریں

اہم اطلاع :- غیر متعلق,غیر اخلاقی اور ذاتیات پر مبنی تبصرہ سے پرہیز کیجئے, مصنف ایسا تبصرہ حذف کرنے کا حق رکھتا ہے نیز مصنف کا مبصر کی رائے سے متفق ہونا ضروری نہیں۔

اگر آپ کے کمپوٹر میں اردو کی بورڈ انسٹال نہیں ہے تو اردو میں تبصرہ کرنے کے لیے ذیل کے اردو ایڈیٹر میں تبصرہ لکھ کر اسے تبصروں کے خانے میں کاپی پیسٹ کرکے شائع کردیں۔